Avaimet käteen- verkkosivuprojekti
Sisällön tuottaminen esim. verkkosivuille pitäytyy yrityksen markkinointistrategiassa. Kun asiakkaalla ei ole määriteltyä strategiaa, on meidän mainostoimistona sellainen luotava. Erittäin kiva, samalla haastava projektiesimerkki on asiakkaamme Akaan Työvälinepalvelu. Tapaus on siitä erikoinen, että meillä oli budjetti ja aikataulu mutta ei mitään muuta. Ensin tutustuttiin asiakkaan tuotteisiin, toimialaan ja kilpailijoihin. Suunniteltiin yritysgrafiikka, sivuston konsepti ja asiakokonaisuudet. Sisällöntuottaminen lähti kuvista, kuvauksista ja tekstistä. Samalla tapaa verkkosivut avaimet käteen-projektina on vuosien mittaan tehty monelle metalli- ja konepajateollisuuden yritykselle.
Mennäänkö huumorilla vai vakavalla faktalla
Jokainen osaa kirjoittaa, kuvata ja piirtää jollain tapaa. Erottuvan, kiinnostavan ja laadukkaan sisällön laatiminen on helpommin sanottu kuin tehty ja usein sen tuottaminen jää meille. Jos asiakkaalla ei ole ollut alkuaineistoa, viimeistään projektin vedosvaiheessa sisältöä kommentoidaan ja mielipiteet voivat erota toisistaan. On meille käynyt niinkin, että ensimmäinen visio projektista sai asiakkaalta peukutusta ja luottamuksen osoitusta. Siinä missä alkuun innostuttiin kevyestä vitsistä, kiristyi tunnelma luovasta toteutuksesta. Aina ei löydy yhteisymmärrystä siitä, mennäänkö huumorilla vai vakavalla faktalla.
Kotisivut: www.akatools.fi
Kuvat: Jari Sundgrén
Tekstit: Raija Sundgrén