Tekninen asiantuntijasivusto tuotebrändin mukaan
Tavanomaisesta tuotemarkkinoinnista poiketen sivuston sisällöntuotannossa keskityttiin tuotteen etuihin ja hyötyihin. Tavoitteena oli luoda sivusto, joka tarjoaa asiantuntijatietoa ja apua tilanteissa, joissa konepajan lastuamisnestevalinnoista vastaava henkilö saa hyödyllisiä vinkkejä ja ohjeita. Jokaisen konepajan tilanne on erilainen, riippuen teollisuusalasta, työstötavoista ja laatukriteereistä, joten Blaserin edustaja auttaa työstönesteen valinnassa ja käytössä. Sivustolla on luettavissa tuoteriippumattomat artikkelit lastuamisnesteiden oikeaoppisesta valinnasta, käytöstä ja ylläpidosta, hävittämisestä ja käytöstä. Artikkeleiden kuvitus valmistettiin helppolukuisiksi, havainnollisiksi graafeiksi. Sivuston yleisilme suunniteltiin Blaser-brändin mukaiseksi, joka nostaa esille myös työstönesteiden ekologisuuden ja työturvallisuuden.
Sivustolla säännöllinen kehitystyö ja huolenpito
Sisältötekstiä optimoidaan ja sivuston WordPress alustan, lisäosien ja tietoturvan päivityksistä huolehditaan säännöllisesti. Sama koskee myös tuotteen myyjäsivustoa edufix.fi, joka on linkitetty ristiin tuotesivuston kanssa. Lastuamisnesteet.fi sivustolle rekisteröitiin googlehakujen ja sivuston löydettävyyden vuoksi myös domain leikkuunesteet.fi, molemmista yksikkömuoto lastuamisneste ja leikkuuneste sekä puhekielestä tuttu mulju.fi. Valitettavasti kansainvälisen tuotevalmistajan taholta ei ollut mahdollista saada käyttöön blaser.fi domainia, joka linkittyy kuitenkin valmistajan sivustolle blaser.com.
Kotisivut: www.lastuamisnesteet.fi
Kuvat: Jari Sundgrén
Tekstit: Raija Sundgrén