Alihankintamessujen kulisseissa pyöritty vuosia
Riippumatta siitä, onko meillä tilaus messuosaston rakentamisesta, yritysesityksen teosta tai painotuotteiden toimittamisesta, olemme mukana messuhulinassa ennen ja jälkeen näyttelyajan. Messuosastot nousevat pystyyn pikavauhtia kukin omalla tyylillään ja vuodesta toiseen paikalla häärii suuri joukko alan ammattilaisia. Menneistä vuosista rakennustarvikkeiden kierrätys on onneksi kehittynyt mutta edelleen tavaraa tuodaan hallien ovista trukeilla ja kuorma-autoilla. Muoti-ilmiöt toistuvat ja vaihtuvat kuten muussakin markkinoinnissa. Mekin olemme suunnitelleet osastoja puusta, alumiinista ja strussista, matalina ja korotettuina. Kalusteetkin ovat kehittyneet, osa edustaa jopa muotoilun trendiä. Toki mukana on vanhaa ja teipattuakin, joten kirjo on suuri. Kun aikoinaan mainosteline Roll-Up tuli markkinoille, sitä kannettiin kymmenittäin eri osastoille. Nyt keskitytään elokuvatasoisiin messuesityksiin ja tulosteseiniin.
Messupäivät ovat täyttä työtä
Messujen merkityksestä osana yrityksen markkinointia on tehty monta päättötyötä ja tutkielmaa. Kaksi tai kolmepäivää messuamista on työntekijöille raskas setti oman työn ohella. Usein paikalla on yrityksen johto ja myyntihenkilöt, joten osastolla pitää tehdä myös kauppaa. Mainostoimisto on työssään onnistunut, kun osasto on kiinnostava ja asiakas saa uusia kumppanuuksia. Osastotarjoilut ovat vähentyneet, siinä näkyy vielä koronakosketus. Liikelahjat ovat harkittuja eikä niitä sujauteta jokaisen ohikulkijan muovipussiin. Messutapahtuma on yritykselle kallis sijoitus mutta oikein hoidettuna se tuottaa tulosta.
Tutustu lisää
www.lekogroup.fi
www.satateras.fi
www.akatools.fi
www.alvarinmetalli.fi
www.edufix.fi
www.contos.fi
Kuvat: Jari Sundgrén
Tekstit: Raija Sundgrén