webtalo-suurkuva-mainostoimisto-messut-konsepti-alihankintamessut-0

Messukonseptin suunnittelu ja toteutus on mainostoimistopalvelua

Koronavuodet muistetaan paitsi koko maailmaa terveydellisesti ravistelevasta ajasta, myös rajoituksista ja toimintatapojen muutoksesta. Yksi seuraamus oli peruuttaa messutapahtumat, joka kuitenkin pari vuotta pandemian alkamisesta osoittaa sekin toipumisen merkkejä. Asiakkaan koko messukonsepti, osaston rakenteen ja visuaalisuuden suunnittelu ja oheistuotteet ovat olennainen osa mainostoimistopalvelua. Meillä onkin ohjelmaan vakiintunut vuoteen muutamatkin messut, joilla useat asiakkaamme ovat näytteilleasettajina. Asiakkaiden toimialojen mukaan olemme mukana eniten teollisuusmessujen parissa.

Alihankintamessujen kulisseissa pyöritty vuosia

Riippumatta siitä, onko meillä tilaus messuosaston rakentamisesta, yritysesityksen teosta tai painotuotteiden toimittamisesta, olemme mukana messuhulinassa ennen ja jälkeen näyttelyajan. Messuosastot nousevat pystyyn pikavauhtia kukin omalla tyylillään ja vuodesta toiseen paikalla häärii suuri joukko alan ammattilaisia. Menneistä vuosista rakennustarvikkeiden kierrätys on onneksi kehittynyt mutta edelleen tavaraa tuodaan hallien ovista trukeilla ja kuorma-autoilla. Muoti-ilmiöt toistuvat ja vaihtuvat kuten muussakin markkinoinnissa. Mekin olemme suunnitelleet osastoja puusta, alumiinista ja strussista, matalina ja korotettuina. Kalusteetkin ovat kehittyneet, osa edustaa jopa muotoilun trendiä. Toki mukana on vanhaa ja teipattuakin, joten kirjo on suuri. Kun aikoinaan mainosteline Roll-Up tuli markkinoille, sitä kannettiin kymmenittäin eri osastoille. Nyt keskitytään elokuvatasoisiin messuesityksiin ja tulosteseiniin.

Messupäivät ovat täyttä työtä

Messujen merkityksestä osana yrityksen markkinointia on tehty monta päättötyötä ja tutkielmaa. Kaksi tai kolmepäivää messuamista on työntekijöille raskas setti oman työn ohella. Usein paikalla on yrityksen johto ja myyntihenkilöt, joten osastolla pitää tehdä myös kauppaa. Mainostoimisto on työssään onnistunut, kun osasto on kiinnostava ja asiakas saa uusia kumppanuuksia. Osastotarjoilut ovat vähentyneet, siinä näkyy vielä koronakosketus. Liikelahjat ovat harkittuja eikä niitä sujauteta jokaisen ohikulkijan muovipussiin. Messutapahtuma on yritykselle kallis sijoitus mutta oikein hoidettuna se tuottaa tulosta.

Tutustu lisää
www.lekogroup.fi
www.satateras.fi
www.akatools.fi
www.alvarinmetalli.fi
www.edufix.fi
www.contos.fi


Kuvat: Jari Sundgrén
Tekstit: Raija Sundgrén